Поняття та види звернення громадян.



Згідно ст. 3 Закону України «Про звернення громадян» під зверненням громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. До зверненням громадян законом пред'являються певні вимоги, а саме: воно повинно бути адресовано в організацію, установа або орган влади до компетенції, якого належить вирішення порушених у зверненні питань; в зверненні має бути зазначено прізвище ім'я по батькові звертається, адреса його місця проживання; викладена суть порушених у зверненні питань; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати (ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»).

 

Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.


Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.


Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадвих осіб.


Термін розгляду звернень громадян

 

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження (ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»), а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів з дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка пред'явила звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.




Оформлення звернення – зворотній зв'язок


Правовий вісник
Адміністративні послуги

Розвиток підприємництва
Регуляторна політика
Центр надання адміністративних послуг
Захист прав споживачів
Звернення громадян
Земельні відносини, будівництво
Комунальна власність міста
Соціальне забезпечення
Благоустрій
Тарифна політика у місті



Про сайт
Звернення
Публічна інформація
Правовий вісник

© 2012—2021, Інформаційно-Ресурсний Центр виконкому Тернівської міської ради
Розробник Інформаційно-Ресурсного Центру — ТОВ «РІА «ПЕРЕКРЕСТОК»